"
"

"en åsikt"

Det här med tjejer som bah "Gud vad jag är tjock", "åååh jag önskar jag var lika smal som du!", "visst är du smalare än jag?", "nej jag kan inte äta det jag kommer bli tjock" osv osv. Jag får sån himlahimla lust att bah "ja du är extremt tjock" (skulle aldrig säga de men de dom vill när dom säger så är ju att alla ska bah "nej du är jätte smal o lalalal" skulle va rätt kul att se hur dom reagerade om nån sa nått annat lixom... Men nej de skulle jag inte säga, dom mår väl tillräckligt dåligt ändå...)

MEN, Asså snälla lilla människor - KOM IGEN? Hur orkar ni ens bry er om "vem som är smalast" vad spelar det för roll?
Jag, tycker det är EXTREMT töntigt när tjejer håller på så! I 6:an, 7:an, va de sjukt mycket sånt, men nu, i 9:an trodde jag faktiskt att folk hade slutat med det, men nej, en del håller fortfarande på! Asså påriktigt, har ni SÅ himla dåligt självförtroende/självkänsla eller va de nu heter, att ni måste få "bekräftelse från andra"? Tror ni självkänslan och allt annat blir bättre om ni "är smala"? Jag är smal (ja det är jag, jag är "FÖR" smal, och det är inte alls kul kan jag säga er kära människor) och Jag har inte särskilt bra självförtroende alls, speciellt inte när det gäller utseende osv osv, MEN, jag låter inte folk trycka ner mig, folk får tycka vad det vill, de ger jag fan i. Men det har INGENTING o göra med "hur smal" jag är? Det är något jag har bestämt mig för, jag tar inte åt mig av skit från andra människor som försöker trycka ner mig för att dom själva har så dåligt självförtroende? Nejnejnej!

Så sluta bara me allt "smal - lalal" snälla, det finns inget värre än när nån smal tjej sitter o klagar över hur tjock hon är, speciellt inte om de finns nån "större" person i närheten? Lägg ner bara för det är ingen som vinner på det! Det är bara SJUKT jobbigt att höra på och JAG blir typ galen på såna människor, asså det nej, jag orkar inte med dom! Okej om det är små tjejer i kanske 5:an - 6:an som alltid håller på så, men i 9:an? Kom igen, väx upp nu o lägg ner bara!
Gud jag orkar inte!
Men ja, dehär är somsakt MIN åsikt, skulle va kul att veta vad ni tycker?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0